20year

Our community has more than twenty years of history in Dallas. What began as five or six families coming together to study the Bible and pray together, quickly became a community that regularly gathered at nearby churches for Masses and meetings. As the numbers grew, they requested that the Diocese of Dallas help establish a permanent Chinese Catholic community in 1990. In 1992, we put our money together and purchased a small office building in Richardson, Texas. By the end of 1993, we had renovated it to become our sanctuary and activity hall. With the guidance of priests seconded from Taiwan and the enlightenment of the Holy Spirit, our small community grew stronger in numbers and in faith.

天國的嫁衣

 

李翠婷


加入慕道班約一年以後,雖未在當時領洗,但卻已悄悄地對成為一個基督徒產生了孺慕之情。心中暗自許下願望一定要在來年完成心願。

 


為了迎接那神聖日子的到來,我細心挑選了精緻的布料,親手縫製了領洗時穿的白色盛裝。我的心中充滿了喜悅,因為我已找到了永恒的靈魂伴侶 ─ 主耶穌基督,就像那一身白衣所象徵的,我要為祂獻上最純真的心。這將是我生命中最重要的日子,因為從此以後,我便是一個新造的人,我所犯的罪因著祂的犧牲而得到赦免;從此以後我將是屬神的兒女,而非屬肉身的奴隸。我得到了永生幸福的保證,我將和自己的新郎 ─ 主耶穌基督訂下神聖的盟約,我怎能不歡喜雀躍!


二00六年復活節前夕,因主的仁慈我實現了心願,接受天主父的召喚成為祂天國的子民;接受了基督的邀請進入祂的心中,也邀請祂進入我的心中。我的感謝和榮耀之情是溢於言表的。這顆四處飄盪無所歸依的心曾令我多麼苦惱,至今仍是記憶猶新的。但如今回想就算無論在怎樣的悽慘處境中,天主的慈愛其實從未曾停止過,只是當時無知的我並不曾領會而已。


我的性格倔強剛強,不流淚、不認輸,我所信奉的人生價值是 「自我實現」,我不停地向自己證明,可以靠著自己的努力完成一切我所想要成就的事。我相信人生來就是得吃苦,沒有人會無條件的愛我,雖然我渴望愛卻恥於向任何人索求;我只覺老天像開玩笑一樣的讓所有倒楣的事都發生在 身上,而我什麼也沒學會只懂得將淚往肚裏吞,一點也不明白自己的價值。懷著一顆悽惻的心走在人生的路上,從外表上我似乎很順遂,憑著一股蠻氣倒也不必求人。但只有我自己清楚胸口上的無底洞像頭怪獸的大嘴似的不時回來反咬我,讓我捉狂。