20year

Our community has more than twenty years of history in Dallas. What began as five or six families coming together to study the Bible and pray together, quickly became a community that regularly gathered at nearby churches for Masses and meetings. As the numbers grew, they requested that the Diocese of Dallas help establish a permanent Chinese Catholic community in 1990. In 1992, we put our money together and purchased a small office building in Richardson, Texas. By the end of 1993, we had renovated it to become our sanctuary and activity hall. With the guidance of priests seconded from Taiwan and the enlightenment of the Holy Spirit, our small community grew stronger in numbers and in faith.

天主聖神的淨配



彭保祿神父

天主是神,聖神是愛,這是天主愛人、天主救人、天主聖化人的基礎。「瑪利亞,不要害怕……天主主聖神要臨於妳,至高者的能力要庇廕妳,因此,那要誕生的聖者,將稱為天主的兒子。」(路1:30、35)「看!上主的婢女,願照你的話成就於我吧!」(路1:38)「於是,聖言成了血肉,寄居在我們中間。」(若1:14)。聖神與納匝肋女子(創3:15;依7:14;米5:2)結成了一對最忠誠親密的合作者。這個結合創造了新人類,變成了天上人間,天人一家的橋樑,是聖神的愛促使聖子捨棄天主子的地位(斐2:6),降臨人間,甘作納匝肋少女的兒子;是聖神公開地降臨人間時的首要見證人(宗1:14 – 2:1-4)。正如她促成了聖子的公開奇蹟(若2:6);正如她代表了人類站在十字刑架下承擔了人類的罪惡和痛苦(若19:25-27),她也替人類接受了獲救的保證。到最後,創造和救贖工程結束時,聖神還要同代表聖母和聖教會的新娘同聲祈禱說:「你來吧!」大家都要期盼瑪利亞的兒子的最後出現。那時,整個的創世計劃將完成,獲救的都要在天上的耶路撒冷永遠歡聚(默21:1–8)。

聖神是愛,這個永恒的愛充滿了童女瑪利亞。由於這份愛,瑪利亞創造了奇蹟─人間最大的奇蹟:使無形無像,無始無終,無名可名的天主子「降生成人,居我人間;我們看見了祂的光榮,正如父獨生者的光榮,滿溢恩寵和真理。」(若1:14)我們可以想像,倘若這位納匝肋的女子,這位滿被聖寵的童女,這位完全「承行主旨」的瑪利亞尚未來到人間,天主的創造歷史,人類的文化歷史,整個宇宙的秩序會有怎樣的不同和變化!但令人驚嘆歡呼的事實是,因著她純真的「爾旨是承」,瑪利亞獲得了聖神的親臨和庇蔭,變成了祂的淨配,促成了聖子的降生和救贖,完成了天主創造─再造人類的計劃,瑪利亞,天主子的母親和我們新人類的母親,妳是「世世代代蒙受祝福」的母親!